Wednesday, October 20, 2010

cinta...........

cinta....
apakah erti cinta?
dlu...ak amat mengenali apa itu cinta.
tetapi, sekarang..
aku telah lupa apa itu cinta...
apakah makna di sebalik cinta?
bila aku soal hati dan perasaan aku...
pedih dan hina aku rasakan...
dan air mata aku menitis tanpa henti, teramat sakit hati ini.
dgn perlahan... aku pejamkan mata.. menarik nafas panjang
dn aku ternampak seorang jejaka.
aku mengenalinya..
teramat mengenalinaya...
wajah itu sering bermain di fikiranku.
mata itu sering membuatkan aku terasa jatuh cinta.
dia... satu2nya insan yang dapat melemahkan hati dan perasaan aku.
aku cuba utk mendekatinya...
dlm tk sedar, jantung aku semakin berdegup.
smpainya aku d hadapannya, dia tersenyum melihat aku...
bahagia aku melihatnya... =)
sungguh manis senyuman itu...
matanya tepat menatap aku..
aku cuba membalas renungan itu...
jauh di dlmnya aku dpt melihat cinta sejati yg lahir dr hatinya yg tulus serta ikhlas... hnya utk ak...
dgn perlahan, dia menarik tgnku dgn dan membelai wajahku.
air mata aku menitis lagi... aku bahagia...
lalu dia minta aku pejamkan mata......
beberapa saat slepas itu, sentuhan yg aku rasakan telah hilang...
aku membuka mata.. dia tiada lg di hadapanku.
aku menangis mencarinya...
mana dia pergi??
knp dia tidak tunggu aku??....
aku berlari mencarinya, tp ap yg aku dapat hanyalah tangisan yg tidak mungkin tidak ada kesudahannya.
aku menangis... lalu menangis...
knp aku asyik menangis??
krn dia sering membuatkan aku menangis?...
ya... dia sering membuatkan aku menangis...
aku menangis krn aku bahagia dgnnya...
aku menangis krn kehilangannya...
azman... aku juga menangis bila menyebut nama itu.
aku tidak mungkin menerimanya kembali jika dia inginkan.
namun, aku akan tetap menyintainya sehingga akhir hayatku.
aku bahagia krn menyintainya.
aku tidak akan gadaikan kebahagiaan ini...
jika kami bersatu kembali, kebahagiaan ini mungkin akan hancur.
aku tidak akan biarkan semua itu.
aku akan menjaga cinta ini agar dapat bersemadi dlm jiwa aku walaupn aku sudah tiada lg di dunia ini.
Ya Allah Ya Tuhanku, aku memohon padaMu Ya Allah...
berikan aku peluang utk menyintainya...
aku mohon, jgn membiarkn aku dr melupakn dia.
Ya Allah, apabila aku memejamkan mata.. hadirkan dia dlm mimpi aku..
aku bahagia...
walaupn jejaka itu mungkin tidak akan wujud lg dlm kenyataan.
jika dia wujud dlm kenyataan aku, aku mungkin tidak akan memandangnya lg.
krn aku syg dia... aku tidak mahu dia sakit kerana aku.
aku akan bahagia jika dia bahagia.... (^_^)


kenangan hanya tinggal kenangan...
azman...mgkin dia tidak sedar tentang hati ini.
biarlah... aku berdoa supaya dia menemui cinta sejatinya barulah dia akan memahami hati ini... ",)

salam akhir dr aku...
insan yg hina d matanya.. =)

No comments:

Post a Comment